O Ensino por Unidades Didáticas e a retomada da Pedagogia Herbartiana no Colégio Nova Friburgo da Fundação Getúlio Vargas (CNF/FGV)

Conteúdo do artigo principal

Pablo Silva Machado Bispo dos Santos

Resumo

The present study had had as principal objective to throw a new look on the Unidades Didáticas teaching method, developed on the Colégio Nova Friburgo of the Fundação Getúlio Vargas (CNF/FGV), expert as a experimental school created by the private initiative. For so much, looked for to investigate such object through the study of the institutional memory of CNF, examining two documental sources in whose materiality such memory had presented concret way (two books edited by FGV about CNF and former-students' testimonies and former-teachers of CNF). At the end of the present study it was possible to capture elements of a traditional pedagogy and of a traditionalistic speech and patrimonialist that were presented for besides the ideas of pedagogic innovation and administrative competence presents in the analyzed documents.

Detalhes do artigo

Como Citar
Santos, P. S. M. B. dos. (2006). O Ensino por Unidades Didáticas e a retomada da Pedagogia Herbartiana no Colégio Nova Friburgo da Fundação Getúlio Vargas (CNF/FGV). Educação Online, (2). Recuperado de https://educonline.openjournalsolutions.com.br/index.php/eduonline/article/view/1826
Edição
Seção
Artigos
Biografia do Autor

Pablo Silva Machado Bispo dos Santos, Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro

Doutorando em Educação – PUC-Rio/ Professor do Curso de Pedagogia da Universidade Estácio de Sá

Artigos Semelhantes

<< < 8 9 10 11 12 13 14 > >> 

Você também pode iniciar uma pesquisa avançada por similaridade para este artigo.